Loading

Akumulatory Jędrzejów

Service Image

Akumulatory

W naszym renomowanym warsztacie wykonujemy diagnostykę układów elektrycznych i baterii akumulatorowych. Badania i testy obejmują:

  • akumulatory różnego typu 6 i 12 V,
  • układ rozruchowy,
  • układ ładowania 12 i 24 V.

Wyniki testów udokumentowane są za pomocą wydruku, który otrzymuje klient. W razie konieczności wymiany akumulatora zaproponujemy odpowiedni model dobrany do danego modelu pojazdu. Wymianę przeprowadzamy przy użyciu profesjonalnych narzędzi, dzięki którym podtrzymywana jest pamięć a urządzenie pojazdu nie zostaną zresetowane.

Można to zrobić za pomocą miernika napięcia (multimetru). Podłącz miernik do biegunów akumulatora, a napięcie powinno wynosić około 12,6-12,8 V dla w pełni naładowanego akumulatora. Jeśli napięcie spada poniżej 12,4 V, akumulator jest częściowo rozładowany, a poniżej 12 V oznacza, że jest bardzo rozładowany i wymaga naładowania.

Do najczęstszych przyczyn rozładowania akumulatora należą: pozostawienie włączonych świateł lub innych odbiorników prądu po wyłączeniu silnika, niewłaściwe działanie alternatora lub układu ładowania, samorozładowanie się akumulatora w wyniku starzenia lub uszkodzenia wewnętrznego, a także korozja lub luźne połączenia na zaciskach akumulatora.

Sprawdzenie stanu akumulatora można przeprowadzić za pomocą testera obciążeniowego. Test polega na mierzeniu zdolności akumulatora do utrzymania napięcia pod obciążeniem. Jeśli napięcie spada poniżej 9,6 V przy obciążeniu, akumulator jest słaby i wymaga wymiany. Warto też sprawdzić wiek akumulatora – większość ma żywotność od 3 do 5 lat, a starsze akumulatory mogą być mniej niezawodne.